dinsdag 8 mei 2012


Aangezien mijn vriend en ik al twee weken op ongezond voedsel leven vond ik het wel eens tijd worden om een nieuw en gezond recept uit te proberen. Gelukkig zijn wij beide verknocht aan vis, en laat dat nou net een van de meest gezonde keuzes zijn op het gebied van eten. Ik ging op zoek en kwam een heerlijk recept tegen namelijk een vispakketje met verschillende soorten groenten. Mmm!


Benodigdheden (voor twee personen):

- 2 zalmmoten
- ½ grote rode paprika
- ½ ui
- 4 middelgrote wortels
- 4 champignons
- 6 boter aardappeltjes
- 2 grote stukken aluminiumfolie
- 2 scheutjes olie
- 2 klontjes boter

Optioneel:

Grote ovenschaal


Stap 1. Verwarm de oven voor op 200 graden.

Stap 2. Verwijder de pitjes van de paprika, schil de ui en aardappels, verwijder het vel van de champignons, en was de wortels.


Stap 3. Snijd de groenten in plakjes van ongeveer dezelfde dikte.

Stap 4. Pak de stukken aluminiumfolie, leg ze op een snijplank. Vet vervolgens de stukken in met een scheutje (olijf)olie.

Stap 5. Beleg de oppervlakte met stukjes aardappel.


Stap 6. Beleg de aardappels met de reepjes wortel.


Stap 7. Breek de repen paprika door twee en beleg op deze manier de wortels verticaal.


Stap 8. Verdeel de champignons en uit over het geheel. Doe er een snufje peper en zout overheen.


Stap 9. Leg de zalmmoot op de groenten, voeg een klontje boter toe en zout en peper naar eigen smaak.


Stap 10. Vouw het geheel dicht tot een pakketje en zet het gedurende 45 minuten in de verwarmde oven. Ik heb er een plat bord onder gezet, deze moet wel geschikt zijn voor in de oven (een ovenschaal is een betere optie!). Na 45 minuten even kijken of het gaar is.

Stap 11. SMULLEN!!



Persoonlijk vond ik de champignons niet zo’n succes.. Mijn vriend daarin tegen, die een echte champignon liefhebber is, vond het juist wel een verrijking. Geen zalm liefhebber? Dit recept kan met (bijna) iedere vissoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten