dinsdag 24 april 2012

Hoge hakken, guilty pleasure van menig vrouw. Ik wil jullie graag vertellen over mijn haat, liefde verhouding met hoge hakken. Wanneer ik een schoenenwinkel binnen loop valt mijn oog meteen op alle hoge exemplaren. Keer, na keer koop ik een paar van deze stiletto’s om ze vervolgens ongebruikt in de kast te laten staan. Vooral de pump, prachtig maar zo onpraktisch. Zelfs een outfit perfect voor zo’n schoen wordt gecombineerd met een simpel laarsje omdat het gewoonweg fijner zit.
Pijn, blaren en uitslippen aan de achterkant zijn problemen waar ik aan denk als ik er alleen al over twijfel om ze aan te trekken.


Zaterdag was het zo ver, ik had al de moed bij elkaar gesprokkeld om de pareltjes (die nog maar 3 weken ongebruikt in de kast staan!) aan mijn voet te rijgen voor een dagje relaxen. Een ‘heel proof day’, dacht ik. Helaas, ik was de straat nog niet uit of mijn kleine teentje zat al te zeuren. Na een km lopen en ondertussen al 5 keer mijn enkel te hebben verzwikt was ik blij toen ik in het park aankwam. Ik wist niet half hoe snel ik die dingen uit moest trekken. En ja hoor, daar zaten ze! De blaren. Het maakt niet uit hoe duur, hoe hoog of van welk materiaal, ik krijg onherroepelijk blaren van hakken.

Maar als het zo’n hel is, waarom hebben we er dan zo’n zwak voor? Nou, je tovert er zonder enige moeite een paar cm been bij, best handig voor degene onder ons die niet gezegend zijn met benen à la Doutzen Kroes. Daarnaast beweeg je meer met je heupen wat je een charmant loopje geeft. Je gaat er rechter van staan waardoor je meteen meer zelfvertrouwen uitstraalt. Kortom, een vrouw op hakken is gewoon mega sexy, en dat zal elke man kunnen beamen!


Een van mijn favoriete wegzwijmel winkel is Shoebaloo. Iedere keer als ik in Rotterdam of Amsterdam ben ga ik even kijken om te zien welke sprookjesachtig mooie creaties ze nu weer hebben staan. Want laten we eerlijk zijn, van de schoenen van Jimmy Choo, Chloé, Christian Dior en Prada loopt iedere vrouw warm. En mochten we die tot onze beschikking krijgen zijn we best bereid daar een paar blaren mee op te lopen.

1 opmerking:

  1. Ik heb zojuist alles gelezen en ik vind het super leuk dat ik je zo kan volgen. Wat betreft die schoenen, tja we moeten er iets voor over hebben maar comfortabel is anders! Ga lekker door met sporten en oefenen op hoge hakken.
    Kus mama

    BeantwoordenVerwijderen