donderdag 28 juni 2012



Voor al de lekkerbekken onder ons wil ik graag het geheim van mijn befaamde spaghetti delen. Velen hebben hem al mogen proeven, maar alleen mijn familie kent het recept. Omdat ik natuurlijk niet de beroerdste ben, zou ik dit genot graag met jullie willen delen!

Ik heb dit recept gekregen van mijn moeder en het was één van de eerste dingen die ik kon koken. De eenvoud van dit recept is perfect voor beginners en is geschikt voor iedere gelegenheid, en geliefd door velen. Dit recept past bij een romantische avond, een gezellige bijeenkomst met vrienden of gewoon een doordeweekse dag. Ik heb er mijn eigen twist aan gegeven door er een beetje sambal bij te doen. Ik koester namelijk een grote liefde voor pikant eten. Jij niet? Laat het dan gewoon achterwegen!
Met dit recept is in ieder geval succes gegarandeerd!


De benodigdheden
- Honig mix voor Macaroni en Spaghetti
- 3 trostomaten
- 500 gram gehakt half om half
- 2 knoflooktenen
- sambal
- 1 grote ui
- 2 kleine blikjes tomatenpuree



Voorbereidingen
- Breng een pannetje met water aan de kook en voeg de tomaten toe. Laat ze 4 à 5 minuten koken zodat het velletje los komt. Verwijder het schil en het harde gedeelte in het midden.

- Snijd het resterende tomaat in hele kleine stukjes.

- Snipper de ui en pers de knoflooktenen.

- Breng een klein laagje water in een ander pannetje aan de kook. Doe 3,5 (een half pakje) eetlepel Honig mix voor Macaroni en Spaghetti in een beker. Voeg daar een halve beker water aan toe en roer het door elkaar.


Bereiding
- Bak het gehakt op hoog vuur rul tot de rauwe kleur is verdwenen, en maak er hele kleine stukjes van door het gehakt van elkaar af te halen.

- Voeg een half lepel sambal toe aan het gehakt en roer het erdoor.

- Voeg vervolgens de ui en knoflook toe aan het gehaktmengsel.


- Laat dit even sudderen tot de ui glazig is.


- Verlaag het vuur en voeg de gepelde tomaten toe (blijf roeren!).


- Voeg daarna het papje van Macaroni en Spaghetti toe.


- Om de saus bindend te maken voeg je de 2 blikjes tomatenpuree toe.


- Op smaak brengen met verse peper en eventueel nog een halve schep met sambal.


- Met de deksel een half uurtje op laag vuur laten staan. Blijf regelmatig roeren.


- Na twintig minuten een pannetje met water aan de kook brengen.


- De pasta toevoegen en koken volgens de gebruiksaanwijzing.


- Zodra de pasta gaar is kan het geheel van het vuur en smullen maar!




Bon appetit!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten