vrijdag 11 mei 2012


De scherpe zon in Valencia is heerlijk en goed voor een kleurtje, maar mijn haren lijden er erg onder. Daarom ging ik op zoek naar een voedende olie die mijn droge punten zou doen verdwijnen. Vorige week kwam ik per toeval in contact met Argabeta Oil toen ik vroeg naar een vergelijkbaar product, Maroccan Oil. Argabeta olie is een intensieve behandeling geschikt voor elk type haar. Het product zorgt voor een diepe hydratatie met als resultaat; zijdezacht en glanzend haar en kan zowel gebruikt worden als bescherming als styling product.
Verpakking Argabeta Oil

Flesje 30 ml Argabeta Oil

De olie heeft een vrij sterke, zwoele, oosterse geur. De substantie is vettig en redelijk dik, maar wordt direct door het haar geabsorbeerd waardoor het geen vettige gloed achterlaat. Ondanks deze bewering verdeel ik dit soort producten toch liever alleen op mijn punten.



What's in it?
Het product bevat Argan olie, Beta Caroteen en is verrijkt met een UV filter.

Argan olie - een olie op basis van de pitten van de Argan boom uit Marokko en is gewaardeerd om zijn voedingswaarde, cosmetica en tal van geneeskrachtige eigenschappen.

Beta Caroteen - ook wel bekend als pro-vitamine A, is een antioxidant en versterkt het haar en beschermt het schadelijke invloeden van buitenaf. Ook zou het de energie reserves van de haarvezels herstellen.

UV filter - ook is er een UV filter aan toegevoegd die een extra bescherming biedt voor het haar, handig voor zomerse temperaturen!

How to use?
Het product is ontzettend makkelijk in gebruik.

Bescherming: Breng een paar druppels aan op droog haar en verdeel het gelijkmatig. Door de UV wordt het haar op deze manier gedurende de dag beschermt.

Styling en de-frizz behandeling: Breng een paar druppels Argabeta olie aan op vochtig haar. Argabeta olie werkt als een ontpluis behandeling en vermindert de droogtijd van het haar. Hierdoor is het makkelijker om het haar in model te brengen. Het resultaat? Zachter, gladder en glanzender haar.

Mijn mening? Ik vind het een fijn product. Vergelijkbaar met de John Frieda Frizz Ease die ik daarvoor gebruikte hoewel daar geen UV filter in zit.
Ik heb dit product gekocht bij een kapperswinkel, maar het is ook te koop op internet. Zo is Argabeta Oil 30 ml bijvoorbeeld te verkrijgen op de Duitse versie van Amazon voor €21,95.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten